حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

دوربین خودرو چیست ؟

تجهیزات جانبی و رفاهی خودرو های امروزی،به طور مداوم در حال پیشرفته تر شدن و ارتقا هستند. دوربین خودرو (dash camera) نیز یکی از همین لوازم جانبی خودرو بوده و همانطور که از نام آن مشخص میباشد، یک دوربین فیلم برداری جهت نصب روی ماشین است. در واقع دوربین ماشین،یک دوربین کوچک است که در صورت تصادف شاهدی بر ثبت جزئیات دقیق جاده ای باشد. امروزه خیلی از تصاویر جذاب و فیلم های عجیب و غریب جاده ای که در اینستاگرام یا یوتیوب میبینید توسط همین دوربین های دیجیتال گرفته شده، اما آیا تمام کاربرد dash camera ضبط این تصاویر است ؟ خیر!

دوربین خودرو به عنوان ضبط کننده تصاویر و رویداد ها نصب میشود اما نمایش دهنده تصاویر خارج خودرو بر روی مانیتور فابریک ماشین نیز میباشد. این دوربین ها خود در مدل های مختلفی به بازار عرضه شده که هر یک کاربرد های ویژه خود را دارد. به طور مثال دوربین جلو زاویه دیدی ۱۸۰ درجه در اختیارتان میگذارد که بر روی شیشه جلو، در کنار آینه یا بالای داشبورد مورد نصب قرار میگیرد. دوربین عقب نیز زیر سپر یا پلاک نصب شده تا تصویری پشت خودرو را بر روی مانیتور ماشین نمایش دهد. همچنین حرفه ای ترین مدل مربوط به طراحی دوربین ۳۶۰ خودرو است که میتواند نمایی کامل و ۳۶۰ درجه را از دور تا دور ماشین شما ایجاد کند.

بسته به نوع دوربین دیجیتال قابلیت های دیگری چون نیروی g،سرعت،زاویه فرمان،داده های GPS و غیره را نیز ثبت میکنند.
بنابراین اگر نیازمند دوربین ماشین هستید، مجموعه بلک دراگون آماده مشاوره در خصوص انتخاب بهترین دوربین ماشین متناسب با نیاز شما میباشد.

مشاوره رایگان : ۰۹۳۹۰۰۰۰۱۵۷

دوربین-دنده-عقب-car-camera-dash-camera
dash camera

دوربین‌های ثبت وقایع

عموما تصاویر جذاب سفر های جاده ای و یا رخ دادن اتفاقاتی نظیر تصادف،توسط دوربین های ثبت وقایع ضبط میشود. به عنوان مثال دوربین های آینه ای که در جلوی خودرو نصب میشوند،از دسته دوربین های ثبت وقایع میباشند. طراحی این دوربین ها به گونه ایست که بتوانند با کمک یک کارت حافظه،تصاویر موجود را ثبت و ذخیره کنند. بنابراین چنانچه شغل شما در شرایطیست که نیاز به حفاظت بالا و ثبت وقایع اطراف خود دارید، راه اندازی این مدل از دوربین ماشین پیشنهاد میشود. اما اگر به دنبال سهولت در پارک خودرو یا امنیت بیشتر در هنگام خاموش بودن خودرو هستید، مدل های دیگر ذکر شده در ادامه مطالب مناسب خواهند بود.

دوربین‌های مدار بسته

“من آنقدر رانندگی نمیکنم که به نصب دوربین نیازی داشته باشم و دزدگیر برای آن کافیست.” این که شما خیلی رانندگی نمیکنید دلیلی بر عدم نیاز به نصب دوربین نمیباشد، چرا که دوربین مدار بسته، قابلیت ضبط تصاویر حتی در هنگام خاموش بودن خودرو را نیز دارد. دوربین های مدار بسته خودرو ،مدل هایی از دوربین های بسیار کوچک با چند لنز میباشند که در برخی مواقع دارای میکروفن نیز هستند. این دوربین ها به عنوان دوربین ضد سرقت هم شناخته شده و وظیفه آن حفاظت و نظارت بر عدم سرقت ماشین شما خواهد بود.

همچنین بسیاری از انواع تصادفات زمانی رخ میدهد که از وسیله نقلیه خود دور هستید. منظورم خراش،فرورفتگی،ضربه ،خرابکاری، سرقت و به دنبال آن پیدا کردن وسیله یا شخص آسیب زننده به خودرو شماست. بله شاید یک دزدگیر هشداری از امکان آسیب یا سرقت را به شما اطلاع دهد اما آیا متوجه میشوید که چه کسی این کار را انجام داده است؟ دوربین ضبط تصاویر ماشین همچون یک دوربین مدار بسته ، امنیت و آرامش را برای شما به همراه میاورد بخصوص اگر منزل شما فاقد پارکینگ میباشد.

دوربین-360-درجه-دوربین-جلو-ماشین-car-camera-dash-camera
دوربین ۳۶۰ درجه

دوربین ۳۶۰ درجه

یکی از حرفه ای ترین مدل های دوربین خودرو مربوطه به دوربین های ۳۶۰ درجه میباشد. این دوربین ها که متشکل از ۴ دوربین جداگانه است در ۴ طرف خودرو شما نصب شده و تصویری کامل از اندازه و زوایای مختلف ماشین را ایجاد میکند.  همچنین میتوان دوربین ۳۶۰ درجه را به مانیتور داخلی متصل کرده و جهت حرکت در فضاهای تنگ و پارک خودرو ،تصویری دقیق را در اختیار داشته باشید. لازم به ذکر است که مشاهده خودرو از راه دور، ردیابی خودرو و پیدا کردن راحت‌تر آن در نقاط شلوغ، از جمله امکانات امنیتی دوربین‌های ۳۶۰ درجه است. این امکانات کمک می‌کند تا حد زیادی از امنیت خودروی خود در نقاط پارک عمومی مطمئن باشید. همچنین در صورت وقوع مشکل قابلیت ردیابی و ثبت تصاویر از راه دور در حل مسئله و یافتن خودرو بسیار موثر خواهد بود.

دوربین عقب

یکی از بزرگترین مشکلات در هنگام پارک خودرو ، عدم دسترسی به زاویه ای دقیق و کامل از فضای پشتی خودرو میباشد. همچنین اگر خودرو شما از نوع شاسی بلند یا کراس اور باشد، به دلیل ارتفا آن ، زاویه دید بسیار محدود تر نیز خواهد شد. به این منظور برخی از تولیدکنندگان به صورت فابریک همراه با مولتی مدیا خودرو ، یک دوربین دنده عقب نیز هم برای رفاه هرچه بیشتر رانندگان ارائه میکنند.

اما چنانچه خودرو شما ،فاقد مانیتور فابریک باشد، پس از نصب یک پخش تصویری میتوانید ،دوربین دنده عقب و سنسور هشدار دهنده را راه اندازی کنید. این دوربین که معمولا زیر سپر یا پلاک خودرو نصب میشود با قرار گرفتن در حالت دنده عقب بلافاصله تصویر پشت ماشین را روی مانیتور نمایش خواهد داد. پر استفاده ترین نوع دوربین ماشین ،همین دوربین دنده عقب میباشد که بر روی انواع خودرو قابل نصب است.

 دوربین جلو

دوربین جلو یکی دیگر از مدل های پرکاربرد dash camera میباشد که عملکردی مشابه دوربین دنده عقب خواهد داشت. یعنی در کنار سپر جلو یا پلاک جلو نصب شده و تصاویری از فضای جلوگیری خودرو را جهت سهولت در پارک در اختیار راننده خواهد گذاشت. با اینکه این دوربین نسبت به مدل دوربین دنده عقب طرفداران کمتری دارد ، اما همچنان میتواند یک گزینه کلیدی برا عملکرد بهتر رانندگی شما باشد.

کانال تلگرام ما را دنبال کنید : Blackdragonaudioo@

مانیتور-فابریک-ماشین-car-camera-dash-camera
مانیتور خودرو و دوربین

چرا به دوربین ماشین نیاز است ؟

باور کنید یا نه دوربین های قابل نصب روی ماشین ، مفیدتر از ان چیزیست که فکر میکنید! شاید در ابتدا نگران هزینه بالا و راه اندازی دوربین باشید ، اما این دستگاه در طولانی مدت با کاهش خطرات تصادفات رانندگی به صرفه جویی در هزینه ها کمک خواهد کرد. همچنین داشتن این آرامش خاطر که آسیب به وسیله نقلیه شما حتی در هنگام خاموش بودن نیز میتواند ثبت شود، بسیار قابل تامل است.

این جمله را حتما شنیده اید : “من راننده خوبی هستم ، هرگز تصادف نمی کنم.”

این پرکاربردترین بهانه ای است که برای عدم نصب دوربین خودرو استفاده میشود. در حالی که ممکن است سوابق رانندگی حرفه ای داشته باشید، اما آیا همه کسانی که در جاده هستند راننده خوبی میباشند؟ با اینکه دوربین ماشین یک وسیله پیشگیری از تصادفات میباشد، اما یک دستگاه ضبط کننده نیز هست تا در صورت بروز حادثه، بتوان مدرکی از آنچه اتفاق افتاده را داشته باشید.

امروزه شرکت های بیمه و افسران اجرای قانون نیز از راه اندازی دوربین استقبال میکنند چرا که تصویری واضح از رخ داد ها را نمایش خواهند داد. در نتیجه به راحتی خود را از دردسرهای بیهوده و مزخرف محافظت کرده و در هنگام حرکت و پارک به سهولت خودرو خود را جا به جا کنید.

دش-کمرا-خرید-دوربین-ماشین-car-camera-dash-camera
car-camera

دوربین مدرکی برای شرکت های بیمه و پلیس

احتمالا شما هم کلیپ های زیادی از اشخاص یا رانندگانی دیده اید که به عمد موجب تصادف شده تا بتوانند از شرکت های بیمه اخاذی کنند. همچنین افرادی که بعده از تصادف مقصر بودن خود را گردن نگرفته و حتی شاید به شما حمله کنند. شاید این موضوع برای شما خنده دار باشد ، اما روزانه هزاران کلاه برداری به سبک های مشابه انجام میشود که گریبان گیر افراد بی گناه خواهد شد.

به طور مثال تقلب بیمه خودرو در آمریکای شمالی سالانه ۱٫۶ میلیارد دلار برای مالیات دهندگان هزینه دارد. آیا میدانستید که میامی،لس آنجلس، هوستون،شیکاگو و فیلادلفیا از جمله شهرهای برتر برای کلاهبرداری های تصادفی هستند؟ بنابراین با نصب دوربین ماشین میتوانید بسیاری از این حوادث را ثبت کرده و مانع از سواستفاده چنین افرادی شوید. همچنین این ابزار میتواند برای تعیین خاطا در تصادف مورد استفاده قرار گرفته و در پرداخت یا دریافت هزینه های بیمه ماشین موثر باشد.

ماشین شما ممکن است یکی از ارزشمندترین دارایی های شما باشد و با توجه به قیمت بیرویه خودرو در ایران، نگرانی در مورد آن کاملاً طبیعی است. برخی از مدل های دوربین دارای gps و قابلیت ثبت مکان و زمان نیز هستند! به این ترتیب علاوه بر ثبت حوادث میتوانید زمان، تاریخ، مکان یا سرعت هر لحظه را نیز در اختیار داشته و از این اطلاعات برای پلیس یا شرکت های بیمه استفاده کنید.

سیستم هشدار دهنده موانع پیش روی شما

“من مسیر را حفظم… می توانم آن را با چشمان بسته رانندگی کنم.”
افرادی که مسیر خاصی را هر روزه طی میکنند،به تمام دست اندازه ها،خطوط،فرعی و… در طول آن مسیر آشنا میباشند. به عبارتی بعد از مدتی به قدری با مسیر آشنا هستید که مغزتان مانند یک خلبان به طور خودکار عمل کرده و گاها ممکن است که جهت گیری هایی طبق عادت داشته باشید. حال تصور کنید که در این مسیر خسته کننده خوابتان گرفته باشد. چه پیش می آید ؟

برخی از مدل های دوربین خودرو دارای سیستم راهنمای پیشرفته راننده (ADAS) هستند که می تواند هشدارهایی برای جلوگیری از برخورد به موانع احتمالی ، مانند خروج ناخواسته از خط، وجود مانعی در نزدیکی خودرو و غیره را ارائه دهد. این هشدار های صوتی ممکن است تنها چیزی باشد که از انجام اتفاق های ناگوارتر جلوگیری کرده و شما را روی مسیرتان متمرکز کند.

دوربین-خودرو-ضبط-تصاویر-آینه-ای-car-camera-dash-camera
دوربین ضبط تصاویر خودرو

 طراحی متنوع دوربین مطابق نیاز شما :

چند بار پیش آمده که یک راننده از پشت به خودرو شما برخورد و بعد شما را مقصر تصادف بداند؟ نیاز به دوربین هایی که بتواند در موقعیت های مختلف شب و روز، باران، طوفان و… عملکرد دقیقی داشته و دچار اختلال نشود نکته ای حائز اهمیت است. در نتیجه تولید کنندگان با در نظر گرفتن محیط خارجی ،امکانات مختلفی مانند مقاومت در مقابل آب و باران را بر روی دوربین ها طراحی کرده اند. به طور مثال طراحی دوربین ماشین از نوع دید در شب میتواند در هنگام تاریکی شب تصویری واضح را از اطراف خودرو نمایش دهد. بنابراین هریک از دوربین های ذکر شده با قابلیت های ضد آب،دید در شب، led،حافظه و… برای فروش وجود دارند.

قابلیت های پیشرفته یک دوربین ماشین :

  • Video live : امکان مشاهده آنلاین تصاویر ویدیو و ارتباط صوتی دو طرفه
  • Over the Cloud: ارتباط با فضای ابری
  • Wi-Fi Connection: امکان برقراری ارتباط با وای فای به منظور مشاهده‌ تصاویر زنده و تنظیمات دوربین
  • GPS Tracking: امکان ردیابی خودرو به صورت آنلاین
  • ۴G Connection و ۳G: استفاده از بستر شبکه‌ای اینترنت
  • ثبت تصاویر همراه اطلاعات: امکان ضبط نقشه تردد به همراه ثبت ساعت، تاریخ و سرعت خودرو در مسیر
  • منبع تغذیه‌: استفاده از نسل جدیدی از باطری‌ها (که ما را از استفاده از باطری ماشین بی‌نیاز می‌کند)
  • ADAS Connection: امکان ارتباط با سیستم هوشمند دستیار راننده
مانیتور-فابریک-و-دوربین-دنده-عقب-ماشین-car-camera-dash-camera
مانیتور فابریک و دوربین دنده عقب ماشین

نصب مخفیانه و تخصصی دوربین خودرو برای شما

بسیاری از خریداران دوربین عقب یا جلو نگران جلب توجه سارقان به خودرو و نهایتا آسیب به خودرو خود هستند. لازم به ذکر است که این دوربین ها عموما در اندازه ای بسیار کوچک بوده و به صورت تخصصی در مکانی از خودرو نصب میشوند که دید چندانی نداشته باشد. همچنین رنگ آن ها مشکی بوده و با همخوانی کامل نسبت به خودرو، از استتار کافی برخوردار اند.

بنابراین دوربین های حرفه ای بازار،نه تنها از کیفیت بهتری برخوردار بوده و طیف وسیعی از عملکردها را پشتیبانی میکنند،
بلکه بسیار کوچک و غیر قابل دیدرس نیز هستند. مجموعه بلک دراگون با سابقه چندین ساله در حوزه لوازم سیستم صوتی و تصویری خودرو ، عرضه کننده انواعی از مدل های دوربین و مانیتور خودرو میباشد. همچنین این مجموعه با متخصصان نصب ماهر در تهران و سایر شهرستان ها آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

ارتباط با ما : ۰۹۳۹۰۰۰۰۱۵۷

واتساپ : ۰۹۳۶۰۰۰۰۱۵۷

کانال اینستاگرام ما : blackdragon.audio

کانال تلگرام ما : Blackdragonaudioo@

 

یاسمن بخشی
ارسال دیدگاه
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X