حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

چگونه بلوتوث ماشین را فعال کنیم ؟

بلوتوث چیست و طرز کار بلوتوث چگونه است ؟

امروزه راه های اتصالی گوناگونی جهت ارتباط بین دستگاه های مختلف وجود داره که میتوان مشهور ترین انها را بلوتوث و wifi معرفی کرد.
فناوری بلوتوث برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ به بازار محصولات الکترونیکی مصرفی وارد شد و پس از گذشت ۲۱ سال، همچنان در حال پیشرفت و بهبود است.
مانیتور بلوتوث دار، ضبط بلوتوث دار، هنذفری بلوتوثی و.. همگی از اقلامی هستند که در داخل خودرو شما کاربرد داشته و موجب سوال های زیادی در رابطه با عملکرد بلوتوث ماشین شده است.

بلوتوث یک پروتکل ارتباطی بی سیم برای اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر است که باوجود سرعت کمتر نسبت به وای-فای، اتصال دستگاه‌ها از طریق آن به مراتب آسان تر انجام می‌گیرد.
طرز کار بلوتوث بسیار ساده بوده و همین امر باعث استفاده از آن در تمامی گوشی های موبایل و تبلت ها به عنوان یک عضو ارتباطی ثابت شده است.
با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و ارتقا سبک و سیاق خودرو ها نیز، بلوتوث ضبط تبدیل به یک بخش پرکاربرد در پنل های جدیدتر برند هایی چون پایونیر ،کنوود و… شد.

جدیدترین استاندارد بلوتوث ۵ اواخر سال ۲۰۱۶ یا اوایل ۲۰۱۷ عرضه شد و از لحاظ تئوری حداکثر سرعت ۲.۱ مگابایت بر ثانیه و حداکثر بُرد ۱۰۰ متر را در اختیار می‌گذارد؛
لازم به ذکر است که بلوتوث ماشین تنها کاردی محدود به دریافت فایلها از تلفن های هوشمند نداشته و بسته به میزان قابلیت مانیتور بلوتوث دار یا ضبط ،تماس ها را نیز پخش میکند.
بلوتوث دو نوع اصلیِ «بلوتوث نرخ اصلی/نرخ بهبود یافته» (BR/EDR) و «بلوتوث کم انرژی» (LE) دارد.
بلوتوث BR/EDR برد کمتری دارد، اما برای مصارفی که نیازمند برقراری اتصالی پایدار هستند (به عنوان مثال برای استریم موسیقی) مناسب تر است.

اطلاع از مقالات آموزشی ، محصولات و تخفیفات ما در کانال تلگرام BlackdragonAudioo@ عضو شوید.

اتصال-بلوتوث-ماشین
اتصال بلوتوث ماشین

مانیتور بلوتوث دار یا ضبط  بلوتوث دار بخریم ؟

همانطور که اشاره شد، بلوتوث ماشین در مدل هایی از ضبط صوتی نسبتا به روزتر در مقایسه با پخش های فلش خور و دارای پورت usb میباشد،چرا که ساده تر فایلهای موبایل شما را اجرا میکند.
طرز کار بلوتوث در این مدلها نیز بسیار آسان بوده و کافیست تا نام بلوتوث ضبط را با موبایل خود جستجو کرده و به آن متصل شوید.
اما چنانچه علاقه مند به راه اندازی مانیتور فابریک خودرو هستید و یا خود ماشین دارای نمایشگر هست،تمام مدلهای موجود در بازار از این آپشن پشتیبانی میکنند.

البته اتصالات موجود بر روی مانیتور بلوتوث دار تا حدودی پیجیده تر بوده و شاید هنوز از تمامی قابلیت های همراه این آپشن فوق العاده با خبر نباشید.
بلوتوث ماشین از انتقال تمامی فرمت های صوتی و تصویری و اپلیکشن پشتیبانی میکند، به این معنی که اگر مانیتور دارای حافظه باشد، میتوان این فایلها را از موبایل به آن منتقل کرد.
از سویی طرز کار بلوتوث به نحوی میباشد که میتوان علاوه بر انتقال فایلها، به صورت لحظه ای نیز ،موسیقی موبایل شما را روی مانیتور به اجرا در آورد.

از مهم ترین مزیتهای بلوتوث ماشین ،ارتقا امنیت و کاهش خطرات پاسخگویی به موبایل در هنگام رانندگی در جاده میباشد.
چرا که با دریافت تماس های موبایل روی بلوتوث ضبط و یا مانیتور بلوتوث دار، دیگر نیازی به در دست نگه داشتن موبایل نبوده و صدای شما به کمک میکروفون داخلی پخش ارسال میشود.
حتی برخی از مدل های مانیتور فابریک خودرو ،دارای دفترچه تلفنی داخلی نیز هستند که شماره مخاطبین خود را بر روی آن ذخیره کنید.

دریافت راهنمای ، مشاوره در خصوص خرید مانیتور خودرو : ۰۹۰۳۰۰۰۰۴۶۱

کلیک کنید : انواع پخش تصویری فابریک خودرو داخلی و خارجی

 اتصال-بلوتوث-موبایل-به-ماشین-مانیتور-بلوتوث-دار-ضبط-بلوتوثی-bluetooth-car-stereo
مانیتور بلوتوث دار و ضبط بلوتوثی

آموزش تصویری اتصال پخش خودرو به موبایل با کمک بلوتوث :

ممکن است طریقه اتصال بلوتوث ماشین در مدل های مختلف کمی متفاوت باشد ، اما به طور همواره دکمه بلوتوث در قابل دسترس ترین فضای پخش تعبیه میشود.

۱٫کافیست دکمه روشن شدن بلوتوث را فعال کنید.

۲٫سپس بر روی تنظیمات موبایل خود رفته و اقدام به روشن کردن بلوتوث آن کنید.

۳٫در این حالت لازم است تا بلوتوث ضبط را توسط موبایل خود جستجو کنید.

۴٫برای این کار ابتدا به Wireless & Networks رفته و وارد تنظیمات بلوتوث شوید.

۵٫حال باید لیستی از دستگاه های در دسترس را ببینید.

۶٫اگر چنین لیستی را مشاهده نمی کنید گزینه Scan for Devices را لمس نمایید تا شروع به جستجو کند.

۷٫گزینه مربوط به نام مانیتور ماشین را پیدا کنید و آن را لمس نمایید.

۸٫سپس گزینه Add یا Sync را انتخاب کنید.

۹٫بسته به مدل مانیتور از شما یک رمز میخواهد که معمولا ۰۰۰۰ یا ۱۲۳۴ میباشد.

۱۰٫با وارد کردن این کد فرآیند شناسایی و همگام سازی دو دستگاه بلوتوث انجام می شود.

۱۱٫در نهایت پس از وصل شدن، از مانیتور ضبط خودرو Bluetooth audio را به عنوان منبع پخش موسیقی انتخاب کنید.

اینستاگرام ما : Blackdragon.Audio

 

یاسمن بخشی
ارسال دیدگاه
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X