حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

مانیتور اندروید خودرو چیست؟ انواع مولتی مدیا اندروید ماشین

مانیتور-اندروید-خودرو-چیست-car-android-player

مانیتور اندروید خودرو چیست؟

وسایل نقلیه و خودروها بخشی جدایی‌ناپذیر از هر حوزه، به‌خصوص زندگی شخصی انسان‌ها هستند و تضمین می‌کنند که هم افراد و هم کالاها به جایی که باید باشند حمل ‌شوند. در حقیقت ماشین‌ها، امور روزمره جهان را در جریان نگه می‌دارند. همان‌طور که تعداد وسایل نقلیه در جاده‌ها در حال افزایش است، نیاز به روش‌های مؤثر و کارآمد برای نظارت بر عملکرد، ایمنی و قابلیت‌های آنها نیز افزایش میابد. اینجاست که مانیتور اندروید خودرو (مولتی مدیا اندروید) وارد عمل می‌شود و از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کند تا هرروزه شاهد سهولت بیشتر رانندگی باشیم.

مانیتور اندروید ماشین از رایج‌ترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری هستند که دارای مزیت‌های زیادی بوده و نقش مهمی را در زندگی روزمره دارند. در حقیقت مولتی مدیاها در همه‌ خودروها قابل‌استفاده هستند و با اندکی تغییرات ساختاری به دنیای اتومبیل‌ها و خودروهای شخصی نیز قدم برداشته‌اند. این موضوع موجب شده که حتی صنایع بزرگ خودروسازی هم از این قابلیت فوق‌العاده در خودروهای تولیدشده خود بهره‌گیری نمایند. به نحوی که امروزه در بیشتر ماشین‌های روز سراسر دنیا، مانیتور اندروید خودرو به‌صورت فابریک از سوی کارخانه‌های سازنده نصب می‌شود.

البته گاه مانیتور برخی از این خودروها به علت کیفیت پایین و نامرغوب بودن تجهیزات بکار رفته در آن، مصرف کنندگان را وادار به خرید مانیتور اندروید جدید می‌کنند. در این بین مدل‌های دیگری هم طراحی شدند تا خودروهای قدیمی نیز بتوانند با آپشن‌های روز جامعه هماهنگ شوند. بنابراین نکته مهم در این مولتی مدیاهای پر فروش، امکان نصب بر روی انواع خودروهای داخلی و حتی قدیمی است که به‌راحتی می‌توان اقدام به خرید و نصب آن کرد. مانیتور اندروید خودرو طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و امکانات را به رانندگان و تمامی سرنشینان عقب و جلو خودرو ارائه می‌کند و یک هم‌سفر بسیار باتجربه در سفرهای جاده‌ای طولانی و کسل‌کننده تلقی می‌شود.

مانیتور-اندروید-خودرو-چیست-car-android-player
مانیتور اندروید ماشین

معرفی انواع مانیتور اندروید ماشین

مانیتورهای موجود در بازار در انواع متفاوتی عرضه می‌شوند و بر اساس ویژگی‌های جانبی و امکانات خود، رده‌بندی‌های گوناگونی دارند. به عبارت دیگر طراحان سیستم صوتی و تصویری خودرو، سری‌های مختلفی از این محصول را تولید و روانه بازار کرده‌اند و این مسئله باعث شده امروزه خرید مانیتور اندروید از برندهای متفاوت کار آسانی برای خریداران نباشد. در واقع شما می‌توانید بر اساس جایگاه نصب این سیستم، یکی از سه مدل معرفی شده را انتخاب کنید:

۱٫مدل اول و پرفروش‌تر که جای پخش صوتی خودرو، بر روی داشبورد نصب می‌شود.

۲٫نوع سقفی که چندان مورد استقبال مصرف کنندگان نیست و از سقف ماشین آویزان می‌شود.

۳٫مدل آخر از این محصولات که با نام مانیتور پشت‌سری شناخته می‌شوند و با نصب در پشت صندلی‌های جلو، کارکرد خاصی برای راننده نخواهند داشت.

به این ترتیب هنگامی که در این مقاله از مانیتور اندروید خودرو صحبت می‌کنیم، منظور ما مدل اول و محبوب ذکر شده است که بیشترین کاربرد را برای راننده و سایر سرنشینان خواهد داشت. مدل‌های قدیمی‌تر این سبک مولتی مدیا، دارای سیستم عامل ویندوز با کارایی محدود بودند، اما مدل‌های جدید همگی با سیستم عامل اندروید ساخته می‌شوند و در نتیجه می‌توان آن‌ها را با رم، پردازنده، حافظه داخلی و…متفاوتی خریداری کرد.

اندازه پخش تصویری اندروید

اگر مایلید تا یک مانیتور اندروید ماشین خوب برای خود تهیه کرده و از آن برای سرگرمی تمامی سرنشینان بهره‌مند شوید، توصیه می‌شود که در انتخاب صفحه نمایشگری متناسب با اندازه داشبورد دقت داشته باشید. در حقیقت شما می‌توانید این مانیتورها را با یکی از اندازه‌های ۹/۱۱/۱۴ اینچ خریداری کنید. هر چند که به دلیل تفاوت در داشبورد ماشین‌های مختلف، گاه یکی از سه اندازه ذکر شده، همخوانی بیشتری نسبت به سایر اندازه‌ها با فضای داخلی خودرو شما خواهد داشت و نمایی زیباتر را به نمایش می‌گذارد.

پس وجود اندازه‌های مختلف، این امکان را فراهم کند که بتوانید سیستم مدنظر خود را با اندازه‌ای متناسب و بدون به هم ریختگی در کابین داخلی خودرو نصب کنید. به طور مثال سایزهای بزرگ‌تر یک پخش تصویری اندروید باعث گستردگی هرچه بیشتر تصاویر و فایل‌های شما می‌شود. علاوه بر آن سرنشینان و به خصوص کودکان دید راحت‌تری برای تماشای فایل‌های تصویری دارند. در حالی که برخی افراد صرفاً یک نمایشگر با اندازه ۹ اینچ و کوچک‌تر را تنها برای اموری چون مسیریابی کافی می‌دانند. در نتیجه انتخاب اندازه مانیتور اندروید خودرو امری سلیقه‌ای بوده و وابسته به بودجه، مدل خودرو و خواسته شماست.

عملکرد مانیتور فابریک

دومین تفاوت در انواع مانیتور اندروید ماشین، طراحی نحوه عملکرد نمایشگر آن است که به صورت لمسی یا از طریق دکمه‌های مکانیکی در اختیار شما قرار می‌گیرد. البته در برخی مدل‌های خاص شاهد ساختار عملیاتی مولتی مدیا هم از طریق دکمه‌های مکانیکی و هم به شکل لمسی هستیم. عموماً شما می‌توانید مانیتوری با نمایشگر کوچک و دارای کلیدهای فیزیکی بیشتر را انتخاب کنید، یا اینکه از یک مانیتور بزرگ‌تر با قابلیت کارکرد تمام لمسی بهره‌مند شوید. در واقع مدل‌های قدیمی‌تر و دکمه دار، کارکرد سخت‌تری نسبت به نمونه‌های تمام لمسی دارند. از همین روی پیشنهاد اغلب فروشندگان مانیتور فابریک خودرو، خرید مدل‌های لمسی است.

هر چند که نمونه‌های لمسی نیز بسته به کیفیت و نوع مانیتور در دو دسته ضربه‌ای و حرارتی تقسیم بندی می‌شوند. به این معنا که مانیتور اندروید خودرو لمسی ضربه‌ای برای عملکرد خود نیاز به ضربه انگشتان شما داشته و حساسیت کمتری دارد، در حالی که مدل‌های لمسی حرارتی نسبت به حرارت انگشتان واکنش نشان داده و دارای عملکردی سریع و راحت‌تر خواهند بود. بنابراین پس از انتخاب اندازه مد نظرتان در خرید مانیتور اندروید باید سیستم کارکرد آن را بررسی کنید.

مدل‌های مانیتور اندروید خودرو

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که پخش تصویری فابریک ماشین در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد، امکان اجرای cd یا dvd است. در واقع این مدل‌ها دارای ورودی دیسک cd/dvd بوده و تمامی فایل‌های صوتی یا تصویری ضبط شده روی آن‌ها را با کیفیتی بالا پخش خواهند کرد. نکته قابل‌توجه اینجاست که امروزه کمتر کسی از این دیسک‌ها برای ذخیره سازی فایل‌های خود استفاده می‌کند و اغلب افراد کارت حافظه یا فلش مموری را ترجیح می‌دهند. به همین دلیل اکثر مدل‌های مانیتور اندروید ماشین امروزی فاقد ورودی cd/dvd هستند.

در حقیقت سازندگان مدل‌های جدید، تمرکز خود را بر روی خروجی‌های کاربردی‌تر هم چون پورت usb/aux/sdcard گذاشته‌اند. تا شرایط لازم برای اتصال کارت حافظه، فلش مموری و حتی موبایل شما به مولتی مدیا خودرو فراهم باشد. علاوه بر آن اتصالات بی سیم مانند بلوتوث و میرور لینک نیز دیگر روش هایی هستند که با ایجاد یک ارتباط آسان، امکان پخش فایل‌های موجود در موبایلتان را بر روی پخش ماشین فراهم خواهند کرد. به این ترتیب عموم مدل‌های بازاری تنها از یک مانیتور صفحه تخت تشکیل شده‌اند و مدل‌های cd خور فروش و محبوبیت پایین‌تری دارند.

مانیتور-اندروید-خودرو-چیست-car-android-player
مانیتور اندروید ماشین

مشخصات مولتی مدیا اندروید خودرو

مانیتور اندروید خودرو یا مولتی مدیا یکی از آپشن‌های لوکس و پرطرف‌دار ماشین‌های امروزی است که کاربردهای فراوانی داشته و یک کالای ارزشمند در مقابل هزینه خود محسوب می‌شود. همان‌طور که گفته شد مانیتور خودرو جز لوازم جانبی و کاربردی است و وظیفه پخش فایل‌های مختلف صوتی و تصویری را بر عهده دارد. به همین جهت مانیتور اندروید ماشین در اندازه‌ها و ابعاد مختلف تولید می‌شود و دارای صفحه‌نمایش، پردازنده، حافظه، کارت گرافیک، سیستم پردازش و … است. صرف نظر از وظایف اصلی، آنها دارای قابلیت‌هایی مشابه تلفن‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید هستند که باعث می‌شود در حین رانندگی استفاده کمتری از تلفن همراه صورت بگیرد و صدها قابلیت پرکاربرد دیگر را در اختیار داشته باشید.

صفحه‌نمایش که اصلی‌ترین بخش مورد استفاده در مانیتور اندروید ماشین می‌باشد، خود دارای مدل‌ها و برندهای بسیار متفاوتی است. به‌ نحوی که نوع و ساختار آن باعث تغییرات قیمتی قابل توجه در این دستگاه‌ها می‌شود. علاوه بر آن مهم‌ترین بخش هر دستگاه دیجیتالی مربوط به بردهای تشکیل‌دهنده آن است و چیزی در حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از قیمت این دستگاه‌ها تحت تأثیر همین قسمت‌های داخلی و غیر قابل مشاهده خواهد بود. به همین جهت مراجعه به یک تأمین کننده معتبر موجب خواهد شد تا اجناس مرغوب و باکیفیت بازار را خریداری کنید.

همان طور که اشاره کردیم تمامی مدل‌های اندروید، ساختاری مشابه موبایل دارند و به این شکل دارای سیستم ناوبری GPS هستند. این سیستم‌ها معمولاً شامل نقشه‌های آفلاین و آنلاین، اطلاعات ترافیک، امکان جستجوی مکان‌ها و اعلانات ترافیکی می‌شوند که همواره برای رانندگان لازم بوده و جزو امکانات قابل‌توجه این محصولات است. در کنار آن سایر قابلیت‌ها همچون امکان اتصال به اینترنت، نصب برنامه، دریافت تلویزیون، راه اندازی دوربین دنده عقب و… هم فراهم است.

معایب مانیتور‌ اندروید و مزایای آن چیست؟

مانیتور دارای سیستم‌عامل ویندوز ازلحاظ عملکردی در مقایسه با مدل اندروید، بسیار ضعیف است. زیرا نمی‌توان به‌وسیله آن هرگونه برنامه‌ای را نصب و اجرا نمود. طراحی این مدل سیستم‌عامل بیشتر جهت اجرای برنامه‌های پیش‌فرض دستگاه بوده و به همین علت کاربران کمتر به‌سوی خرید سیستم عامل‌های ویندوز می‌روند. در مقابل مانیتور اندروید از قابلیت و امکانات گوناگونی نظیر: اتصال به اینترنت و گوشی همراه، نصب برنامه‌های مختلف، پخش فرمت‌های مختلف موسیقی و ویدئو، اتصال به بلوتوث، wifi و… برخوردار بوده که می‌توان به‌تمامی اهداف خود از یک مانیتور باکیفیت دست بیابید.

ازجمله مزایای بارز خرید مانیتور اندروید افزایش امنیت و بهبود رانندگی به‌خصوص در سفرهای طولانی‌مدت است. چراکه باوجود این سیستم به نقشه‌ها و دستورالعمل‌های ناوبری دسترسی پیدا می‌کنید و همچنین می‌توانید از ویدئوهای تفریحی و سرگرم‌کننده در طول سفر استفاده کنید. این موضوع می‌تواند به کاهش خستگی رانندگان و افزایش سرگرمی سرنشینان کمک کند. اما باوجود تمامی این موارد معایبی نیز دارند و یکی از این موارد که جزو مشکلات اساسی همه کاربران محسوب می‌شود، قیمت بالای آن است. در واقع این محصولات مانند بسیاری از کالاهای دیجیتال موجود در بازار، از کیفیت‌های پایین و قیمت‌های ارزان گرفته تا مدل‌های حرفه‌ای و لوکس را شامل می‌شوند.

چنین مسئله‌ای موجب می‌شود که برخی از مصرف کنندگان از خرید مانیتور اندروید صرف‌نظر کنند. عیب دیگری که می‌توان متذکر شد، افزایش حواس پرتی رانندگان است. به عبارت دیگر، اگر چه که مزایای هوشمند مولتی مدیا شما را در رانندگی آسان‌تر یاری می‌کند اما می‌تواند در همین حین توجه و تمرکز راننده را نیز به فایل‌های تصویری خود جلب کرده و موجب ایجاد خطرات احتمالی و کاهش امنیت نیز شود. در نتیجه مزایای این دستگاه نسبت به معایب آن برتری داشته و یک گزینه مقرون به صرفه در مقابل مزیت‌های خود محسوب می‌شود.

مانیتور-اندروید-خودرو-چیست-car-android-player
خرید مانیتور اندروید

خرید مانیتور اندروید و قیمت‌ آن‌ها

همان طور که متوجه شدید نصب مانیتور، مزایا و معایب خود را دارد. هرچند که این آپشن می‌تواند به بهبود تجربه رانندگی و افزایش امنیت کمک کند، اما هزینه‌ی بالای آن و تنوع مدل‌های مختلف می‌تواند باعث شود که برخی از رانندگان از نصب آن خودداری کنند. بااین‌حال، اگر به دنبال ایجاد یک تجربه رانندگی بهتر و ایجاد یک سیستم ناوبری و تفریحی در خودرو هستید، خرید و نصب مانیتور بر روی خودروی شما می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

در این خصوص فروشگاه بلک دراگون یکی از مراکز فروش بدون واسطه مانیتور و لوازم جانبی خودرو در تهران است که با ۱۰ سال سابقه درخشان در فروش، پخش لوازم جانبی و سیستم‌های صوتی و تصویری، محصولات خود را با گارانتی رسمی و معتبر و با کیفیتی منحصربه‌فرد به فروش می‌رساند. شما برای خرید می‌توانید به‌صورت آنلاین با مراجعه به سایت یا تماس با مشاوران زبده ما، راهنمایی‌های لازم جهت خرید مانیتور اندروید را با پایین‌ترین قیمت بازار دریافت کنید. همچنین امکان مراجعه حضوری به فروشگاه مرکزی ما در تهران فراهم شده تا پس از بررسی مدل‌های مختلف، سیستم موردنظر خود را خریداری کنید.

خدمات فروشگاه بلک دراگون تنها به فروش کالا محدود نبوده و شما عزیزان می‌توانید در صورت علاقه‌مندی از خدمات نصب تخصصی ما نیز بهره‌مند شوید. اجرای اصولی، نصب فابریک بدون کوچک‌ترین آسیبی به سیم کشی فابریک خودرو شما در کنار بهترین کالاهای درجه یک موجود در بازار تخصص ماست. کافی است از طریق شماره‌های زیر با ما در تماس باشید:

تماس :

۰۹۳۹۰۰۰۰۱۵۷

واتس‌اپ :

۰۹۳۶۰۰۰۰۱۵۷

کانال تلگرام ما :

Blackdragonaudioo@

کانال اینستاگرام :

Blackdragon.audio

یاسمن بخشی
ارسال دیدگاه
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X